środa, 25 września 2013

SZKOLENIE WYJAZDOWE 24-27 listopada 2013 Budżetowanie i zarządzanie kosztami w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa Grzegorz Michalski szkolenia tel 503452860

23 i 24 października 2013 szkolenie w Warszawie: Ocena przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych

 

Ocena przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych

Termin

2013.10.23 - 2013.10.24 Warszawa 

Prowadzący

dr Grzegorz Michalski – specjalista z zakresu finansów przedsiębiorstw adiunkt w Instytucie Zarządzania Finansami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Współredaktor i członek rad naukowych specjalistycznych, branżowych czasopism z zakresu płynności finansowej i zarządzania finansami, nadających ton przyszłemu kierunkowi rozwoju praktyki zarządzania płynnością finansową i finansami takich jak m.in.: Journal of Corporate Treasury Management (JCTM), Australasian Accounting Business & Finance Journal (AABFJ). Jako trener przede wszystkim ukierunkowuje uczestników na sposób rozumienia głównych idei związanych z tematem szkolenia, łącząc je z prostotą i jasnością przekazu i jak najwyższym poziomem merytorycznym. Autor wielu naukowych i praktycznych publikacji oraz książek m.in.: "Strategiczne zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie" oraz "Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach"

Referencje wykładowcy >>>

Cel szkolenia

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW: 
Poznanie podstawowych koncepcji z zakresu korzystania ze sprawozdań finansowych w ocenie przedsiębiorstw. Nabycie umiejętności oceny wpływu poszczególnych składników majątku (zobowiązań) na ogólną ocenę przedsiębiorstwa.

ADRESACI SZKOLENIA: 
Szkolenie rekomendowane jest zarówno dla finansowej jak i niefinansowej kadry kierowniczej z doświadczeniem jak i osób rozpoczynających pracę na kierowniczym stanowisku zarówno w gospodarce jak i administracji publicznej. Przedstawiciele banków odpowiedzialni za współpracę z przedsiębiorcami, przedsiębiorcy i osoby rozpoczynające samodzielne zarządzanie finansami. Osoby odpowiedzialne w przedsiębiorstwie, jednostkach samorządu terytorialnego oraz innych instytucjach budżetowych za decyzje dotyczące kontaktów z innymi przedsiębiorstwami i zarządzające finansowymi relacjami z nimi.

METODY PRACY: 
Wszystkie zagadnienia omawiane będą przy wykorzystaniu konkretnych przykładów liczbowych oraz interaktywnych zadań, w których uczestnicy będą na bieżąco mogli sprawdzić nabytą wiedzę i umiejętności. Aktywny wykład połączony z prezentacją studiów przypadków.

Program

W trakcie szkolenia dokonana zostanie prezentacja wiedzy pozwalającej na efektywniejsze decyzje w zakresie podjęcia, ograniczenia lub wstrzymania się od współpracy z przedsiębiorstwami w zależności od ich sytuacji finansowej. Przedstawione w czasie szkolenia propozycje zastosowania prezentowanych zagadnień w praktyce ilustrować będą studia przypadków.


1. Finansowy cel działania przedsiębiorstwa i formy działalności gospodarczej:
a) jakie cele przedsiębiorstwa stawiają sobie najczęściej,
b) maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa, jako podstawowy cel nowoczesnych przedsiębiorstw,
c) podstawy pomiaru wartości przedsiębiorstwa,
d) przepływy pienienie netto, operacyjne przepływy pieniężne i wolne przepływy pieniężne,
e) wpływ zmian poziomu sprzedaży na wartość przedsiębiorstwa.

2. Jakich informacji można oczekiwać od przedsiębiorstw? 
a) sprawozdania finansowe i statystyczne sporządzane przez przedsiębiorstwa, w zależności od formy prawnej działalności,
b)informacja o sprawozdaniach, jakich można oczekiwać od przedsiębiorstw w   zależności od formy i zakresu prowadzonej działalności - i wstępne omówienie   - co z tych informacji można sie dowiedzieć się i kiedy.

3. Co naprawdę mówią a czego nie mówią sprawozdania finansowe? 
a) metody i zasady rachunkowości i ich wpływ na ekonomiczną zawartość informacyjną sprawozdań finansowych,
b) metody i zasady stosowane w rachunkowości,
c) elementy sprawozdania finansowego,
d) podmioty zobowiązane do badania i ogłaszania sprawozdań finansowych.

4. Ocena wiarygodności na podstawie ogólnej analizy sprawozdań finansowych:
a) ogólna analiza bilansu,
b) ocena wypłacalności przedsiębiorstwa na podstawie bilansu,
c) metoda Wilcoxa,
d) salda strukturalne bilansu,
e) ogólna analiza rachunku zysków i strat,
f) prognozowanie kryzysów w ocenianym przedsiębiorstwie i ocena ich istotności,
g) sygnały ostrzegawcze,
h) analiza rachunku przepływów pieniężnych {cash flow} - metoda pośrednia.

5. Ocena wiarygodności na podstawie analizy wskaźnikowej:
a) zasady interpretacji wskaźników,
b) analiza struktury bilansu,
c) analiza rentowności,
d) analiza płynności,
e) cykl konwersji gotówki,
f) strategie zarządzania kapitałem obrotowym netto,
g) analiza efektywności,
h) analiza poziomu zadłużenia,
i) 5c klienta,
j) metody punktowe,
k) analiza dyskryminacyjna.

Drukuj program

Informacje organizacyjne


Godziny zajęć: 10:00 – 15:45

Miejsce zajęć: centrum Warszawy lub siedziba Akademia Biznesu MDDP


Termin

2013.10.23 - 2013.10.24 Warszawa 

 

 

http://www.akademiamddp.pl/szkolenia,o1582,Ocena_przedsiebiorstwa_na_podstawie_sprawozdan_finansowych_.html

http://michalskig.com/wiki/Grzegorz_Michalski/

Grzegorz Michalski

Grzegorz.Michalski [w domenie] gmail [kropka] com

t.: +48503452860

Nawet jeśli przeoczyłeś powyższy termin – sprawdź poniższe propozycje – być może któryś z kolejnych terminów będzie odpowiednią propozycją dla Ciebie:

Szkolenia z zakresu finansów przedsiębiorstwa prowadzone przez Grzegorza Michalskiego we współpracy z Akademia  

Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa

Zarządzanie płynnością finansową. Efektywne decyzje w zakresie inwestycji w kapitał pracujący

Ocena przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych

Zarządzanie płynnością finansową. Efektywne decyzje w zakresie inwestycji w kapitał pracujący

Ocena przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych

Ocena i analiza opłacalności i ryzyka projektów inwestycyjnych

 

=>

 



Promocja SZKOLENIE WYJAZDOWE Budżetowanie i zarządzanie kosztami w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa

 

Termin

2013.11.24 - 2013.11.27 Białka Tatrzańska (SOP13079A )

Prowadzący

dr Grzegorz Michalski – specjalista z zakresu finansów przedsiębiorstw adiunkt w Instytucie Zarządzania Finansami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Współredaktor i członek rad naukowych specjalistycznych, branżowych czasopism z zakresu płynności finansowej i zarządzania finansami, nadających ton przyszłemu kierunkowi rozwoju praktyki zarządzania płynnością finansową i finansami takich jak m.in.: Journal of Corporate Treasury Management (JCTM), Australasian Accounting Business & Finance Journal (AABFJ). Jako trener przede wszystkim ukierunkowuje uczestników na sposób rozumienia głównych idei związanych z tematem szkolenia, łącząc je z prostotą i jasnością przekazu i jak najwyższym poziomem merytorycznym. Autor wielu naukowych i praktycznych publikacji oraz książek m.in.: "Strategiczne zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie" oraz "Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach.

Program


Białka Tatrzańska 

   

1. Cel finansowy zarządzania przedsiębiorstwem:
a) przedsiębiorstwo jako źródło wolnych przepływów pieniężnych,
b) maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa,
c) koszt kapitału finansującego przedsiębiorstwo i jego wpływ na wartość przedsiębiorstwa,
d) poziom ryzyka w procesie zarządzania przedsiębiorstwem i jego wpływ na wartość przedsiębiorstwa.

2. Budżetowanie kapitałów:
a) docelowa struktura kapitału,
b) szacowanie kosztu kapitałów obcych i budżetowanie kapitałów obcych,
c) szacowanie kosztu kapitału własnego i budżetowanie kapitału własnego,
d) szacowanie kosztu kapitałów hybrydowych,
e) szacowanie i budżetowanie wolnych przepływów pieniężnych,
f) ocena opłacalności i ryzyka projektów w oparciu o NPV, IRR,
g) wykres IOS,
h) wykres MCC,
i) optymalny / docelowy budżet inwestycyjny.

3. Budżetowanie kosztów:
a) koszty stałe i koszty zmienne,
b) koszty wydatkowe i koszty bezwydatkowe,
c) koszty utopione,
d) koszty alternatywne.

4. Budżetowanie gotówki:
a) modele wyznaczania minimalnego - buforowego poziomu gotówki,
b) model VB-LCL,
c) modele wyznaczania i zarządzania poziomem gotówki,
d) model Beranka,
e) model baumola-Alaisa-Tobina,
f) model Millera-Orra,
g) model Stone'a,
h) model Behlera,
i) przejście od prognozy sprzedaży, przez budżet kosztów, przez budżet kapitałowy do prognozy zapotrzebowania na gotówkę.

5. Koszty w cyklu operacyjnym:
a) 10 kroków tworzenia wartości,
b) koszty tworzenia i utrzymywania zapasów,
c) modele zarządzania zapasami,
d) model ABC,
e) model S,s,
f) model VB-EOQ,
g) model VB-POQ,
h) koszty produkcji,
i) koszty sprzedaży,
j) koszty ściągania należności,
k) optymalizacja kosztów w procesie zarządzania należnościami,
l) podejście VB-IAoAR (analiza przyrostowa należności przy uwzględnieniu koncepcji maksymalizacji wartości),
m) koszty opóźnień płatności - w jakich warunkach warto płacić w terminie.

6. Zarządzanie kosztami: koszty stałe czy koszty zmienne:
a) czy płacić pracownikom od godziny (czyli płacić za brak efektywności) czy od rezultatów?

7. Zarządzanie kosztami: koszty osobowe czy koszty utrzymywania majątku:
a) czy zautomatyzować produkcję czy lepiej zatrudnić więcej pracowników?

8. Zarządzanie kosztami: outsourcing czy bez outsourcingu (wytworzyć czy kupić):
a) jak zamieniać koszty wydatkowe na bez wydatkowe i odwrotnie, czyli wynająć czy kupić?
b) jak zmienią się koszty przy outsourcingu,
c) czy prawdą jest, że przed kryzysem outsourcing opłacał się bardziej a po kryzysie najczęściej się nie opłaca?

9. Zarządzanie kosztami finansowymi: więcej długu czy więcej kapitału własnego?

10. Zarządzanie kosztami braku zapasów, zarządzanie kosztami obsługi należności, zarządzanie kosztami obsługi środków pieniężnych.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa:
Przy zgłoszeniu do 26 września:
- 2690 zł/os. + 23% VAT

Przy zgłoszeniu od 27 września:
- jednej osoby 2990 zł + VAT, 
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 2890 zł/os + VAT. 

Uwaga: 
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu wyjazdowym po uprzednim, pisemnym zgłoszeniu, wiąże się z poniesieniem 50% kosztu całego szkolenia. W przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni osoba zgłoszona ponosi 100% kosztów.

Cena obejmuje: 
- uczestnictwo w 3 dniach zajęć, 
- autorskie materiały szkoleniowe, 
- pełne wyżywienie: od kolacji w dniu 24.11.13 do obiadu w dniu 27.11.13,
- przerwy kawowe w trakcie każdego dnia zajęć,
- zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych: od godz. 14.00 /24.11.13 do godz. 11.00 w dniu 27.11.13 (3 noclegi),
- zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym wiąże się z dopłatą 500 zł (za cały pobyt),
- uroczysta kolacja regionalna, 
- możliwość korzystania ze strefy wellness & spa Sielsko Anielsko: strefa saun (sauna chlebowa, jodłowa, kamienna, fińska), basenu schładzającego oraz basenu do masażu, 
- 1-dniowy bon na korzystanie z Termy Białka (bilet open - wszystkie strefy, cały dzień),

- certyfikat ukończenia szkolenia,
- ubezpieczenie NNW na okres trwania pobytu.

Zajęcia odbędą się w godzinach: 8:30-14:30

Miejsce zajęć: 
Hotel Bania **** Thermal & Ski, 
ul. Środkowa 181, 
Białka Tatrzańska 34-405

  

  

Hotel Bania **** Thermal & Ski to jedyny taki hotel w Polsce, który leży u stóp stoków narciarskich i jest niemalże przyklejony do basenów termalnych. Elewacja i wnętrza wykonane z naturalnych materiałów - kamień i woskowane drewno oraz charakterystyczne dla góralskiej architektury elementy konstrukcji (spadziste dachy, kamienne filary oraz drewniane balkony), porośnięte tarasy  - to wszystko sprawia, że powstający hotel wpisuje się doskonale w otoczenie. Hotel Bania **** Thermal & Ski to ponad 150 pokoi, duże i nowoczesne zaplecze konferencyjne, dwie restauracje, bary oraz klub.  Terma Białka w Białce Tatrzańskiej to miejsce, gdzie ruch wody, ciepło sauny i pielęgnacja ciała krok po kroku przynoszą odprężenie i wyzwalają siły witalne. Biorąc pod uwagę sprecyzowane potrzeby użytkowników, obiekt podzielony jest na kilka stref, dostosowanych do konkretnych preferencji.
  

Informacje:      
http://www.akademiamddp.pl/szkolenia,o1403,Promocja_SZKOLENIE_WYJAZDOWE_Budzetowanie_i_zarzadzanie_kosztami_w_tworzeniu_wartosci_przedsiebiorstwa.html

Termin

2013.11.24 - 2013.11.27 Białka Tatrzańska (SOP13079A )

http://www.akademiamddp.pl/szkolenia,o1403,Promocja_SZKOLENIE_WYJAZDOWE_Budzetowanie_i_zarzadzanie_kosztami_w_tworzeniu_wartosci_przedsiebiorstwa.html

 

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz