dr Grzegorz Michalski – specjalista z zakresu finansów przedsiębiorstw adiunkt w Instytucie Zarządzania Finansami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Współredaktor i członek rad naukowych specjalistycznych, branżowych czasopism z zakresu płynności finansowej i zarządzania finansami, nadających ton przyszłemu kierunkowi rozwoju praktyki zarządzania płynnością finansową i finansami takich jak m.in.: Journal of Corporate Treasury Management (JCTM), Australasian Accounting Business & Finance Journal (AABFJ). Jako trener przede wszystkim ukierunkowuje uczestników na sposób rozumienia głównych idei związanych z tematem szkolenia, łącząc je z prostotą i jasnością przekazu i jak najwyższym poziomem merytorycznym. Autor wielu naukowych i praktycznych publikacji oraz książek m.in.: "Strategiczne zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie" oraz "Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach"
Referencje wykładowcy >>> | |
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW: Poznanie podstawowych koncepcji z zakresu korzystania ze sprawozdań finansowych w ocenie przedsiębiorstw. Nabycie umiejętności oceny wpływu poszczególnych składników majątku (zobowiązań) na ogólną ocenę przedsiębiorstwa.
ADRESACI SZKOLENIA: Szkolenie rekomendowane jest zarówno dla finansowej jak i niefinansowej kadry kierowniczej z doświadczeniem jak i osób rozpoczynających pracę na kierowniczym stanowisku zarówno w gospodarce jak i administracji publicznej. Przedstawiciele banków odpowiedzialni za współpracę z przedsiębiorcami, przedsiębiorcy i osoby rozpoczynające samodzielne zarządzanie finansami. Osoby odpowiedzialne w przedsiębiorstwie, jednostkach samorządu terytorialnego oraz innych instytucjach budżetowych za decyzje dotyczące kontaktów z innymi przedsiębiorstwami i zarządzające finansowymi relacjami z nimi.
METODY PRACY: Wszystkie zagadnienia omawiane będą przy wykorzystaniu konkretnych przykładów liczbowych oraz interaktywnych zadań, w których uczestnicy będą na bieżąco mogli sprawdzić nabytą wiedzę i umiejętności. Aktywny wykład połączony z prezentacją studiów przypadków. | |
W trakcie szkolenia dokonana zostanie prezentacja wiedzy pozwalającej na efektywniejsze decyzje w zakresie podjęcia, ograniczenia lub wstrzymania się od współpracy z przedsiębiorstwami w zależności od ich sytuacji finansowej. Przedstawione w czasie szkolenia propozycje zastosowania prezentowanych zagadnień w praktyce ilustrować będą studia przypadków. 1. Finansowy cel działania przedsiębiorstwa i formy działalności gospodarczej: a) jakie cele przedsiębiorstwa stawiają sobie najczęściej, b) maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa, jako podstawowy cel nowoczesnych przedsiębiorstw, c) podstawy pomiaru wartości przedsiębiorstwa, d) przepływy pienienie netto, operacyjne przepływy pieniężne i wolne przepływy pieniężne, e) wpływ zmian poziomu sprzedaży na wartość przedsiębiorstwa.
2. Jakich informacji można oczekiwać od przedsiębiorstw? a) sprawozdania finansowe i statystyczne sporządzane przez przedsiębiorstwa, w zależności od formy prawnej działalności, b)informacja o sprawozdaniach, jakich można oczekiwać od przedsiębiorstw w zależności od formy i zakresu prowadzonej działalności - i wstępne omówienie - co z tych informacji można sie dowiedzieć się i kiedy.
3. Co naprawdę mówią a czego nie mówią sprawozdania finansowe? a) metody i zasady rachunkowości i ich wpływ na ekonomiczną zawartość informacyjną sprawozdań finansowych, b) metody i zasady stosowane w rachunkowości, c) elementy sprawozdania finansowego, d) podmioty zobowiązane do badania i ogłaszania sprawozdań finansowych.
4. Ocena wiarygodności na podstawie ogólnej analizy sprawozdań finansowych: a) ogólna analiza bilansu, b) ocena wypłacalności przedsiębiorstwa na podstawie bilansu, c) metoda Wilcoxa, d) salda strukturalne bilansu, e) ogólna analiza rachunku zysków i strat, f) prognozowanie kryzysów w ocenianym przedsiębiorstwie i ocena ich istotności, g) sygnały ostrzegawcze, h) analiza rachunku przepływów pieniężnych {cash flow} - metoda pośrednia.
5. Ocena wiarygodności na podstawie analizy wskaźnikowej: a) zasady interpretacji wskaźników, b) analiza struktury bilansu, c) analiza rentowności, d) analiza płynności, e) cykl konwersji gotówki, f) strategie zarządzania kapitałem obrotowym netto, g) analiza efektywności, h) analiza poziomu zadłużenia, i) 5c klienta, j) metody punktowe, k) analiza dyskryminacyjna.
Drukuj program
| |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz