wtorek, 2 lutego 2016

Jak oceniać ekonomiczny efekt budowy infrastruktury drogowej = szkolenie

Poniższa informacja o seminarium w Katowicach pochodzi z adresu:

https://www.linkedin.com/pulse/evaluation-financial-analysis-road-constructions-civil-michalski

 

zaproszenie do uczestnictwa w szkoleniu:

 

EKONOMICZNA OCENA I

FINANSOWA ANALIZA

nieuniknionych KONSEKWENCJI

BUDOWY DRÓG

 

Więcej informacji i zapisy pod adresem:

http://www.perspektywaekspertow.pl/ocena-i-analiza-skutkow-finansowych-budowy-drog.html 

Formularz zgłoszenia na szkolenie:

http://www.perspektywaekspertow.pl/edc_media/Lite/Item-0028/TinyFiles/Form-zglosz-skutki-finansowe-budowy-drog.doc 

 

29 02 2016 – 01 03 2016 – Katowice | link pozwalający na rejestrację: ZGŁOŚ SIĘ 

 

Adresaci szkolenia 

Zapraszamy pracowników z wszystkich działów przedsiębiorstw z sektora budownictwa drogowego oraz jednostek samorządu terytorialnego, których decyzje mają wpływ na finanse (koszty i/lub przychody) inwestycji drogowych. Szkolenie zalecamy przede wszystkim osobom, które są zainteresowane zrozumieniem mechanizmów związanych z nowoczesnym podejmowaniem decyzji w zakresie rozpoczynania i prowadzenia lub zaniechania inwestycji drogowych.

 

Opis szkolenia 

W trakcie szkolenia „Ocena i analiza skutków finansowych budowy dróg" zajmować się będziemy fundamentalnymi narzędziami umożliwiającymi oszacowanie wpływu działań biznesowych w zakresie inwestycji w drogi na efektywność i wartość przedsiębiorstwa budowlanego jak i na skutki finansowe dla inwestora. Proponujemy szkolenie, dzięki któremu przedstawiciele firm wykonawczych będą umieli dokonywać decyzji w kwestiach rozpoczęcia i prowadzenia inwestycji drogowych w sposób poprawiający wydajność i efektywność biznesu. Natomiast przedstawiciele administracji drogowej będą mogli podejmować decyzje w sposób optymalizujący gospodarowanie środkami publicznymi, a przez to powiększający dobrobyt lokalnej społeczności. Decyzje te są szczególnie istotne przy budowie dróg, gdzie okres eksploatacji powstających obiektów jest bardzo długi.

 

Korzyści dla Uczestnika szkolenia 

W trakcie tego szkolenia wszystkie przykłady i analizowane przypadki opierają się na danych bliskich rzeczywistości. Uczestnicy będą wdrażać i pogłębiać umiejętności:

· oceny wpływu czasu na wartości pieniądza · oceny finansowej racjonalności i ryzyka projektów inwestycyjnych w drogi opartych na innowacyjnych pomysłach a ocena finansowej wykonalności inwestycji

· oceny ryzyka i niepewności na wartość pieniądza z przyszłości

· stosowania metod oceny opłacalności projektów inwestycyjnych,

· porównania projektów z użyciem dyskontowych modeli oceny projektów inwestycyjnych w ocenie projektów budownictwa drogowego,

· stosowania koncepcji zmodyfikowanej wewnętrznej stopy zwrotu,

· kalkulacji wolnych przepływów pieniężnych na użytek wyceny inwestycji w drogi,

· kalkulacji wolnych przepływów pieniężnych i dobór stóp dyskontowych w modelu NPV,

· analizowania ryzyka inwestycji/pomysłów,

· analizowania Biznes Planów inwestycji/pomysłów

· oceny wpływu kosztu kapitału na kluczowe decyzje

· szacowania wolnych przepływów pieniężnych,

· brania pod uwagę w decyzjach zasady separowalności (oddzielności) decyzji finansowych od operacyjnych,

· doboru najodpowiedniejszego kryterium decyzyjnego do oceny konkretnego projektu

· szacowania kosztu kapitału w zależności od ryzyka branży, ryzyka finansowego i ryzyka indywidualnego

 

Nasze szkolenie w praktyczny i skuteczny sposób rozwija umiejętności analitycznego myślenia, łącząc je z praktycznym spojrzeniem na przedsiębiorstwo inwestora lub wykonawcy z perspektywy jego obecnej i przyszłej wartości.

Proponujemy 12 godzin intensywnych, osadzonych w praktyce i mocno warsztatowych zajęć pod okiem naszego Eksperta.

 

Metody pracy stosowane podczas szkolenia: 

studium przypadku (case study), dyskusje, wykład

 

Harmonogram zajęć 

DZIEŃ PIERWSZY 10:00 – 16:00

1. Wpływ finansowego celu zarządzania na decyzje inwestycyjne

• cel podejmowania inwestycji drogowych.

• Rozpoznawanie elementów związanych z nowymi działaniami inwestycyjnymi i próba określenia ich wpływu na wielkość gotówkowych przychodów ze sprzedaży (CR), na EBIT, NOPAT, na wielkość wolnych przepływów pieniężnych (FCF), na poziom ryzyka biznesowego, na poziom stopy kosztu kapitału finansującego przedsiębiorstwo oraz na wartość przedsiębiorstwa.

2. Elementy matematyki finansowej - zmiana wartości pieniądza w czasie

• wartość przyszła.

• kapitalizacja przepływów pieniężnych.

• wartość obecna.

• dyskontowanie przepływów pieniężnych.

• wartość obecna renty.

• ilustracje wpływu czynnika czasu na wartość pieniądza.

3. Przegląd metod oceny opłacalności projektów inwestycyjnych.

Ocena inwestycji drogowych na podstawie:

• okresu zwrotu

• zdyskontowanego okresu zwrotu

• zaktualizowanej wartości netto projektu – NPV

• wewnętrznej stopy zwrotu projektu – IRR

• porównanie dyskontowych modeli oceny projektów inwestycyjnych w ocenie projektów drogowych

• przykłady ilustrujące kryteria.

4. Zasady kalkulacji wolnych przepływów pieniężnych na użytek wyceny inwestycji drogowej. Szacowanie przepływów pieniężnych generowanych przez projekty drogowe. Kalkulacja wolnych przepływów pieniężnych.

• Różnice w szacowaniu: NCF - przepływów pieniężnych netto, szacowaniu OCF - operacyjnych przepływów pieniężnych netto, szacowaniu FCF - wolnych przepływów pieniężnych,

• Zasady szacowania wolnych przepływów pieniężnych generowanych przez inwestycje drogowe: zasada dotycząca zysku w sensie księgowym, zasada dotycząca separowalności konsekwencji decyzji operacyjnych od finansowych, zasada dotycząca kosztów utopionych i korzyści utopionych (różnice w sposobie oceny projektów odtworzeniowych i racjonalizatorskich - analizy przypadków), zasada dotycząca kosztów alternatywnych i korzyści alternatywnych, zasada dotycząca efektów zewnętrznymi, zasada dotycząca traktowania zmian w poziomie kapitału operacyjnego

• Szacowanie wolnych przepływów w trzech naturalnych fazach projektu: uruchamiania, eksploatacji i likwidacji

• Szacowanie wolnych przepływów pieniężnych w zależności od konieczności wyboru: Wytworzyć czy kupić? Zatrudnić czy zwolnić i zastąpić część pracowników nowocześniejszym parkiem maszynowym? Wybór spośród kilku urządzeń o podobnym zastosowaniu ale różnych charakterystykach, itp.

• Analiza przykładów ilustrujących proces szacowania wolnych przepływów pieniężnych z uwzględnieniem zasad szacowania FCF.

 

Przerwa kawowa: 11:30 – 11:45, Obiad: 13:15 – 14:00

 

DZIEŃ DRUGI 09:00 – 15:00

5. Dobór stóp dyskontowych w modelu NPV. Szacowanie kosztu kapitału

• koszt kapitału własnego.

• koszt kapitału obcego.

• zasady szacowania.

• średni ważony koszt kapitału – WACC.

• ryzyko projektu a koszt kapitału.

• marginalny koszt kapitału – MCC.

• relacja struktury kapitału i kosztu kapitału.

• teorie struktury kapitału i praktyczne wnioski z nich płynące.

• Analiza przykładów ilustrujących proces szacowania stóp kosztu kapitału.

6. Optymalny budżet inwestycyjny przedsiębiorstwa

• Krzywa możliwości inwestycyjnych – IOS.

• Krzywa marginalnego kosztu kapitału – MCC.

• Analiza przykładów ilustrujących zastosowania optymalnego budżetu inwestycyjnego.

7. Uwzględnianie ryzyka i niepewności przy ocenie projektów inwestycyjnych

• Analiza ryzyka inwestycji/pomysłów, metody pośrednie uwzględniania ryzyka: analiza punktu progowego, analiza wrażliwości inwestycji rzeczowej, analiza scenariuszy, analiza drzew decyzyjnych, metody bezpośrednie uwzględniania ryzyka (współczynnik zmienności, równoważnik pewności, stopa dyskontowa uwzględniająca ryzyko itp.).

• Analiza przykładów ilustrujących proces szacowania wpływu ryzyka na efektywność projektu inwestycyjnego w drogownictwie.

8. Zakończenie szkolenia

Przerwa kawowa: 10:30 – 10:45, Obiad: 12:30 – 13:15 

 

źródło:

http://www.perspektywaekspertow.pl/edc_media/Lite/Item-0028/TinyFiles/Skutki-finansowe-budowy-drog-prospekt.pdf 

 

kontakt z trenerem:

Grzegorz.Michalski@gmail.com

Tel: 791214963

Tel2: 503452860

http://michalskig.com/referencje 

 

Informacje o Trenerze: 

Prof. UE Grzegorz Michalski – specjalista z zakresu finansów przedsiębiorstw, do 2015 roku adiunkt, a następnie profesor nadzwyczajny w Instytucie Ekonomii, na Wydziale Inżynieryjno-Ekonomicznym Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, wpisany na listę ekspertów I stopnia do oceny merytorycznej projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, współredaktor i członek rad naukowych specjalistycznych, branżowych czasopism z zakresu inwestycji, bankowości, płynności finansowej i zarządzania finansami, nadających ton przyszłemu kierunkowi rozwoju praktyki finansów, zarządzania ryzykiem, płynnością finansową i inwestycjami takich jak: Australasian Accounting Business & Finance Journal, Journal of Information and Organizational Sciences, Economic Research-Ekonomska Istraživanja, Journal of Problems and Perspectives in Management, International Journal of Information Processing and Management, i innych. Autor wielu naukowych i praktycznych publikacji, w tym książek: Leksykon zarządzania finansami, Strategiczne zarządzanie płynnością finansową, Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem (razem z W. Pluta), Tajniki finansowego sukcesu (razem z K. Prędkiewicz), Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach, Strategie finansowe przedsiębiorstw, Wprowadzenie do zarządzania finansami przedsiębiorstwa, Ocena kontrahenta na podstawie sprawozdań finansowych, i innych. Jako trener przede wszystkim ukierunkowuje uczestników na sposób rozumienia głównych idei związanych z tematem szkolenia, łącząc je z prostotą i jasnością przekazu i jak najwyższym poziomem merytorycznym. Prezentował swoje wystąpienia z zakresu finansów na szkoleniach, seminariach i konferencjach w kraju i za granicą. Ukończył Wydział Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, pracę doktorską bronił na Wydziale Zarządzania i Informatyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a tytuł docenta / Associate Professor w zakresie finansów, inwestowania i bankowości otrzymał na Faculty of Economics na Technical University of Kosice. Kierownik projektów badawczych realizowanych na zamówienie MNiSW i NCN.

 

Jeśli termin lub miejsce szkolenia (29 02 2016 – 1 03 2016 – Katowice) jest nieodpowiedni, proszę o kontakt z trenerem w celu zorganizowania szkolenia w dogodnym dla Państwa czasie i miejscu.

 

Pliki z treścią zaproszenia:

http://www.perspektywaekspertow.pl/edc_media/Lite/Item-0028/TinyFiles/Skutki-finansowe-budowy-drog-prospekt.pdf 

https://www.linkedin.com/pulse/evaluation-financial-analysis-road-constructions-civil-michalski

OCENA-I-ANALIZA-SKUTKoW-FINANSOWYCH-BUDOWY-DRoG_gmichalski.odt

OCENA-I-ANALIZA-SKUTKoW-FINANSOWYCH-BUDOWY-DRoG_gmichalski.docx

OCENA-I-ANALIZA-SKUTKoW-FINANSOWYCH-BUDOWY-DRoG_michalski.odt

OCENA-I-ANALIZA-SKUTKoW-FINANSOWYCH-BUDOWY-DRoG_gmichalski.doc

OCENA-I-ANALIZA-SKUTKoW-FINANSOWYCH-BUDOWY-DRoG_michalski.docx

OCENA-I-ANALIZA-SKUTKoW-FINANSOWYCH-BUDOWY-DRoG_michalski.doc

OCENA-I-ANALIZA-SKUTKoW-FINANSOWYCH-BUDOWY-DRoG_michalski.pdf

OCENA-I-ANALIZA-SKUTKoW-FINANSOWYCH-BUDOWY-DRoG_gmichalski.pdf

Inne pliki z treścią zaproszenia:

http://www.perspektywaekspertow.pl/edc_media/Lite/Item-0028/TinyFiles/Skutki-finansowe-budowy-drog-prospekt.pdf

https://valuebasedworkingcapitalmanagement.wordpress.com/2016/02/02/value-based-controlling-of-investments-in-roads-and-civil-engineering-infrastructure-katowice-29-february/

https://pfue.wordpress.com/2016/02/02/controlling-finansowy-inwestycji-drogowych-katowice-29-luty/

https://plafinwue.wordpress.com/2016/02/02/planowanie-finansowe-negatywnych-i-pozytywnych-ekonomicznych-rezultatow-inwestycji-i-dywestycji-drogowych-katowice-luty-29/

https://strategiefinansowe.wordpress.com/2016/02/02/finansowe-strategie-uwzgledniania-ekonomicznych-skutkow-przy-budowie-drog-29-luty-katowice/

https://investmentriskmichalskiryzykoinwestyci.wordpress.com/2016/02/02/inwestycje-drogowe-i-ich-ekonomiczne-skutki-dla-inwestora-katowice-29-luty/

 

https://corfinmichalski.wordpress.com/2016/02/02/corporate-finance-consequences-of-civil-engineering-activities-invitation-to-katowice-for-lectures-taught-in-polish-29feb-1mar2016/

 

https://michalskigcom.tumblr.com/post/138549389906/konsekwencje-finansowe-inwestycji-drogowych

 

 https://liquidityandworkingcapitaladvancesjournal.wordpress.com/2016/02/02/finansowe-aspekty-i-ekonomiczna-czesc-studium-wykonalnosci-inwestycji-drogowych-luty-29-katowice/

https://fafifamilyfinance.wordpress.com/2016/02/02/finansowe-zagrozenia-i-ekonomiczne-obciazenia-wynikajace-z-inwestycji-drogowych-luty-29-1-marzec-k-atowice/

http://michalskig.pinger.pl/a/2016/2/2/

https://arxiveslides.wordpress.com/2016/02/02/finanse-i-budowa-drog-zagrozenia-i-koszty-ekonomiczne-katowice-29-luty/

https://bkidf.wordpress.com/2016/02/02/budzetowanie-kapitalowe-w-budowaniu-drog-szkolenie-katowice-luty-29/

https://analizaopacalnociiryzykaprojektwinwestycyjnych.wordpress.com/2016/02/02/oplacalnosc-budowy-drog-ekonomia-menedzerska-i-analiza-finansowa-katowice-szkolenie/

https://michalskig.wordpress.com/2016/02/02/ekonomika-finansowa-drogowych-inwestycji-seminarium-29-lutego-w-katowicach/

https://gmichalski.wordpress.com/2016/02/02/grzegorz-michalski-zaprasza-na-szkolenie-z-budetowania-kapitalow-w-inwestyczjach-drogowych/

https://erasmusmichalski.wordpress.com/2016/02/02/budowa-drog-i-jej-finansowe-i-ekonomiczne-otoczenie-katowice-29-luty/

https://szkoleniazfinansow.wordpress.com/2016/02/02/szkolenie-z-finansow-w-ocenie-inwestycji-drogowych/

https://finansewgmichalskiego.wordpress.com/2016/02/02/finanse-i-ekonomika-budowy-drog/

http://michal3.typepad.com/blog/2016/02/finanse-i-ekonomika-w-budowie-dr%C3%B3g.html

http://michalskig.tumblr.com/post/138552916466/ekonomika-i-finanse-w-budownictwie-cywilnym

http://michalskig.blogspot.com/2016/02/szkolenie-na-temat-budowania-drog-i.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz